Die Quellen des Flavius Josephus
In: http://hdl.handle.net/2027/njp.32101055568453
1. Die Quellen der Archäologie Buch XII-XVII=Jüd. Krieg B.I. ; Mode of access: Internet.
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In: http://hdl.handle.net/2027/njp.32101055568453
1. Die Quellen der Archäologie Buch XII-XVII=Jüd. Krieg B.I. ; Mode of access: Internet.
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In: Flavius Josephus: Translation and Commentary
This is the first English commentary on Josephus' Against Apion, his apologetic treatise which rebuts Egyptian and Hellenistic slurs on the Judean people. Accompanied by a new translation, the commentary provides full analysis of the historical, literary, and rhetorical features of the treatise, and analyses its engagement with the cultural politics of the ancient world
In: http://mdz-nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:12-bsb00113567-4
von Wilhelm Weber ; Volltext // Exemplar mit der Signatur: München, Bayerische Staatsbibliothek -- A.gr.b. 2000 u
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Das Bellum Judaicum des Flavius Josephus gilt als Hauptquelle zum Jüdischen Krieg (66-73 n. Chr.). Josephus war selbst Augenzeuge des Krieges, da er zunächst in Galiläa als militärischer Befehlshaber tätig gewesen war und schließlich die Belagerung Jerusalems (70 n. Chr.) im Gefolge des Titus miterlebt hatte. Bei der Verfassung seines Geschichtswerkes Bellum Judaicum hat er es sich zum Ziel gesetzt, eine exakte Darstellung des Jüdischen Krieges zu verfassen und die beiden Kriegsparteien objektiv zu beurteilen. Josephus möchte mit seinem Werk auch deutlich machen, wen er für den Krieg verantwortlich macht. Während er sowohl das einfache Volk als auch die Römer als vollkommen unschuldig darstellt, spricht er die Schuld ausschließlich den jüdischen Aufständischen und deren Anführern zu. Die Frage der vorliegenden Arbeit ist, an welcher Stelle und auf welche Weise die Aufständischen im Bellum Judaicum dargestellt werden und welchen Standpunkt Josephus gegenüber ihnen einnimmt. Schließlich soll klar werden, ob Josephus seinem Objektivitäts-Anspruch gerecht wird. Die genaue Analyse des Bellum hat gezeigt, dass Josephus Berichterstattung von seiner Intention getragen wird, das einfache Volk und die Römer als unschuldig darzustellen. Um dies zu erreichen, stellt er die Aufständischen und ihre Führer als vollkommen grausam, hinterhältig, rücksichtslos, gesetzesbrecherisch und gottlos dar. So entsteht ein durchwegs negatives Bild der Rebellen. Um das Leid, welches diese dem Volk angetan haben, hervorzuheben, gibt Josephus vermutlich gewisse Ereignisse übertrieben, wenn nicht sogar unkorrekt wieder. Es lässt sich somit feststellen, dass Josephus sowohl bei der Bewertung der Aufständischen als auch der Römer seinen eigenen Standpunkt einfließen lässt. Seinen selbst auferlegten Objektivitäts-Anspruch erfüllt er daher nicht. ; Flavius Josephus Bellum Judaicum is considered to be the main source to the Jewish War (66-73 A.D.). Josephus has been an eyewitness of this war, because of his function as a military commandant in Galilee. He further witnessed the siege of Jerusalem (70 A.D.) in the wake of Titus. In his historical work Bellum Judaicum he summarizes the events and his personal experiences of the war. Thereby he set himself the goal of composing an accurate and complete representation of the Jewish War, including an objective judgement of both war parties. However, with his work Joseph also wants to emphasize whom he believes to be responsible for this war. While he claims the people and the Romans to be innocent, he assigns the guilt solely to the Jewish rebels and their leaders. The thesis of the present paper is to question where and in which way the rebels are depicted in the Bellum Judaicum and which stance Josephus takes concerning the rebels. Finally, it should be clarified whether Josephus meets his own requirements of being objective. A detailed analysis of the Bellum Judaicum has shown, that Josephus reporting is influenced by his intention of representing the people and Romans as innocent. In order to reach this goal, he depicts the rebels and their leaders as cruel, devious, merciless, lawbreaking and godless. In this way, a consistently negative image of the rebels is created. To accentuate the harm that has been done to these people, Josephus presumably exaggerates some of the events, maybe he even adulterates them. For this reason, it is ascertained, that Josephus includes his own point of view in the assessment of the rebels troops and the Roman people. His self-imposed aspiration of being objective is therefore not fulfilled. ; vorgelegt von Verena Hoffer ; Abweichender Titel laut Übersetzung des Verfassers/der Verfasserin ; Zusammenfassungen in Deutsch und Englisch ; Karl-Franzens-Universität Graz, Diplomarbeit, 2017 ; (VLID)1738373
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In: Shofar: a quarterly interdisciplinary journal of Jewish studies ; official journal of the Midwest and Western Jewish Studies Associations, Band 13, Heft 4, S. 139-141
ISSN: 1534-5165
In: Shofar: a quarterly interdisciplinary journal of Jewish studies ; official journal of the Midwest and Western Jewish Studies Associations, Band 11, Heft 4, S. 124-126
ISSN: 1534-5165
In: Zutot: perspectives on Jewish culture, Band 6, Heft 1, S. 49-60
ISSN: 1875-0214
In: Shofar: a quarterly interdisciplinary journal of Jewish studies ; official journal of the Midwest and Western Jewish Studies Associations, Band 13, Heft 1, S. 168-170
ISSN: 1534-5165
In: Shofar: a quarterly interdisciplinary journal of Jewish studies ; official journal of the Midwest and Western Jewish Studies Associations, Band 19, Heft 4, S. 111-112
ISSN: 1534-5165
In: Prace naukowe Akademii Im. Jana Długosza w Częstochowie. Res politicae, Band 13, S. 155-180
Contemporary international terrorism differs a little from the acts of violence that took place in ancient history. The first known example of the use of political terrorism was Sicarii, a Jewish sect operating in Palestine and Egypt in the years 66–73 CE. Virtually all information about this group comes from Flavius Josephus, a first-century Romano-Jewish historian and military leader. The term sicarii itself has a Latin etymology and means murderers or assassins. It comes from the word sica, meaning dagger. It appeared in legal Latin in 81 BCE together with the Act Lex Cornelia de sicariis et veneficis, which was one of the first legal regulations in the field of serious organized crime. The Sicarii, however, fought in their own country with the intention of liberating it from the rule of a foreign power, Rome. To this day, it remains unresolved whether the Sicarii and Zealots belonged to the same political group that used terrorism for political purposes: killings, arson, poisoning water supplies, and even the seizure of the mountain fortress of Masada, ending in mass suicide. And the myth of the desperate courage of the defenders of Masada became the glue of the national consciousness of the citizens of the modern state of Israel.
In: Journal of church and state: JCS, Band 39, Heft 1, S. 148
ISSN: 0021-969X
. Durch D. Caspar Hedion ; Enth. u.a.: XX Bücher von den alten geschichten der Juden. VII Bücher vom Krieg der Juden und Zerstörung Hierusalem ; Vorlageform des Kolophons: Gedruckt vnnd vollendt zu Straßburg durch Michael Meyer vnd Balthassar Beck, am Holtzmarck, am. XXIII. tag des Hornungs, in dem Jar der geburt Jhesu Christi vnsers Herren. M.D.XXXI. ; Volltext // Exemplar mit der Signatur: München, Bayerische Staatsbibliothek -- 2 A.gr.b. 711
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. Durch D. Caspar Hedion ; Enth. u.a.: XX Bücher von den alten geschichten der Juden. VII Bücher vom Krieg der Juden und Zerstörung Hierusalem ; Vorlageform des Kolophons: Gedruckt vnnd vollendt zu Straßburg durch Michael Meyer vnd Balthassar Beck, am Holtzmarck, am. XXIII. tag des Hornungs, in dem Jar der geburt Jhesu Christi vnsers Herren. M.D.XXXI. ; Volltext // Exemplar mit der Signatur: München, Bayerische Staatsbibliothek -- 4 A.gr.b. 1402 c
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